5 روش موثر برای جلوگیری از ریزش مو در زنان • تصویر از مجله زندگی


پیشگیری از ریزش مو در زنان

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند ریزش مو است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. هر فردی روزانه ریزش مو دارد و کاملا طبیعی است. اما اگر این ریزش مو مداوم باشد باید با پزشک مشورت کنید. اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. از این رو قصد داریم راه هایی برای مراقبت از موهای خود و جلوگیری از ریزش آن به شما نشان دهیم. پس به ما بپیوندید

  1. شستشوی روزانه مو

شستشوی روزانه مو

در حالی که شستن روزانه مو به حفظ سلامت و تمیزی پوست سر کمک می کند. بنابراین این موضوع از ریزش مو جلوگیری می کند و به تقویت مو کمک می کند. نکته اصلی در شستن موها استفاده از بهترین شامپوی ریزش مو برای شستشوی روزانه است. می توانید از تقویت کننده مو نیز استفاده کنید. قیمت انواع تونیک و تقویت کننده مو زنانه و مردانه در برندهایی مانند Serita و Cinre نه تنها مقرون به صرفه است بلکه پایه گیاهی دارد و از ریزش موهای شما جلوگیری می کند.

علاوه بر تقویت کننده مو، می توانید از تقویت کننده مژه نیز استفاده کنید. برخی از برندها بسته های تقویت کننده مژه و مو را ارائه می دهند. بهترین برندهای این حوزه Exilia، Serita و Mavala هستند که بسته به برند قیمت های متفاوتی دارند. در اینجا می توانید با بررسی قیمت تقویت کننده مژه خارجی یا ایرانیبهترین گزینه خرید را انتخاب کنید

  1. از شانه چوبی استفاده کنید

موها را با یک شانه چوبی شانه کنید

شانه زدن مو همیشه در رشد مو و رشد موهای جدید تاثیر زیادی دارد. بهتر است به جای استفاده از شانه های پلاستیکی از شانه چوبی برای شانه زدن موها استفاده کنید تا موها موخوره نشوند. موهای خود را یک بار با استفاده از یک شانه دندانه دار شانه کنید. تحت هیچ شرایطی در شانه کردن موها زیاده روی نکنید، این می تواند منجر به ضعیف شدن فولیکول های مو و افزایش بیشتر ریزش مو شود.

  1. غذای سالم بخورید

همه ما برای سلامت روزانه خود به غذاها و میوه های تازه و مغذی نیاز داریم. در این زمینه، غذاهایی که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی کافی هستند نیز می توانند از ریزش موهای ما جلوگیری کنند. برای جلوگیری از ریزش مو، بهتر است غذاهای حاوی پروتئین را انتخاب کنید. اسید چرب امگا 3روی، آهن، ویتامین B12، ویتامین A و C، منیزیم و سلنیوم. سبزیجات برگ دار، آجیل، لوبیا و ماهی منابع غنی این مواد هستند.

  1. خشک کردن طبیعی مو

حرارت زیاد به مو آسیب زیادی می زند. به همین دلیل استفاده از سشوار و سایر وسایل خشک کن آسیب زیادی به موها وارد می کند. برای جلوگیری از این آسیب بهتر است موها را بعد از دوش گرفتن و شستن به طور طبیعی خشک کنید تا پروتئین مو افزایش یافته و در نتیجه قوی تر شود. حرارت زیاد موها را خرد کرده و باعث شکستن آن می شود. اگر می خواهید موهای خود را حالت دهید، بهتر است از وسایل ایمن استفاده کنید که زیاد گرم نمی شوند. همچنین بهتر است دستگاه را برای مدت طولانی روی موهای خود نگه ندارید و هر چند ثانیه یک بار آن را بردارید.

  1. استفاده از تجهیزات شخصی

با توجه به اینکه مو در طول روز تماس زیادی با محیط دارد، جزء آسیب پذیر بدن است. به همین دلیل موها می توانند تحت تأثیر عفونت های مختلف قرار گیرند. عفونت قارچی کرم حلقوی آکاپیتی یکی از شایع ترین این عفونت ها است. گروهی از قارچ ها به نام درماتوفیت ها که در محیط های گرم و مرطوب رشد می کنند به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند. به همین دلیل است که هرگز نباید از حوله، شانه یا حتی کش مو و کش مو استفاده کنید. یکی از شایع ترین علائم این عفونت ریزش مو است. در برخی موارد که این بیماری حاد و شدید می شود، تب خفیف منجر به بزرگ شدن غدد لنفاوی می شود. به همین دلیل سعی کنید همیشه از حوله، کلاه و لوازم شخصی خود استفاده کنید.

نویسنده: وحیده امینی



مجله ازدواج