چگونه به عنوان یک کارمند پر مشغله خودمراقبتی را تمرین می کنید؟ • تصویر مجله زندگی

در این مقاله قصد داریم در مورد مراقبت از خود صحبت کنیم و نکاتی را که برای مراقبت کامل از خود باید رعایت کنید را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید

چرا مراقبت از خود در محل کار مهم است؟

نوشیدن آب زیاد در طول روز می تواند به شما کمک کند انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید. اگر برای یادآوری نوشیدن آب به کمک نیاز دارید، یک بطری آب بگیرید و روی میز خود بگذارید. حتی اپلیکیشن هایی وجود دارند که مدام به شما یادآوری می کنند که نوشیدن آب را فراموش نکنید.

اهداف تعیین کنید

همه ما روزهای بسیار شلوغی را در زندگی حرفه ای خود داشته ایم. حتی بسیاری از ما هر روز هفته را اینگونه می گذرانیم. اما در میان این آشفتگی معمولا خودمان را فراموش می کنیم و پس از مدتی با صدها درد جسمی و روحی یا حتی فرسودگی مواجه می شویم. اینجاست که خودمراقبتی بسیار مهم می شود و باید همیشه آن را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.

(به اطلاعیه ها مراجعه کنید استخدام با مدرک لیسانس)

راه های مراقبت شخصی در محل کار

اشتباه کردن بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند یادگیری است. به جای تمرکز و سرزنش خود برای اشتباهی که در محل کار مرتکب شده اید، به آن به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت شخصی نگاه کنید. هنگامی که مسئولیت کاری را که انجام داده اید به عهده گرفتید، می توانید مهارت های حل مسئله خود را نیز نشان دهید.

در لحظه حضور داشته باشید

در حین کار، سعی کنید به جای فکر کردن به کارهایی که در آینده باید انجام دهید، روی کار فعلی خود تمرکز کنید. در واقع، هوشیاری می تواند به شما کمک کند بهره وری بیشتری داشته باشید و بعداً شما را خسته کند. همچنین فکر کردن به کارهای دیگری که باید انجام دهید استرس شما را افزایش می دهد و در این شرایط استرس زا نمی توانید تمرکز کافی روی کار خود داشته باشید. اگر چندوظیفه ای انجام می دهید، چند لحظه را به تمرین تنفس عمیق اختصاص دهید تا تمرکز خود را دوباره به دست آورید.

نتیجه

با تعیین اهداف شخصی و حرفه ای، می توانید با دستیابی به تعدادی هدف خاص در هر روز، انگیزه بیشتری در کار داشته باشید. برای ایجاد این اهداف می توانید از تکنیک های SMART استفاده کنید، یعنی اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد. این چارچوب می تواند به شما در ایجاد اهدافی کمک کند که با شغل و سبک زندگی شما همخوانی بیشتری دارند.

لباس مورد علاقه خود را بپوشید

در محل کار، به جای سفارش مداوم غذا، از شب قبل یک غذای خوشمزه و سالم برای ناهار و میان وعده خود تهیه کنید و با خود به محل کار ببرید. سعی کنید غذاهایی را انتخاب کنید که به شما انرژی می دهند.

برو بیرون تا استراحت کنی

مراقبت از خود در محل کار برای مقابله با احساس استرس یا فرسودگی شغلی کلیدی است. زیرا زمانی که بتوانید راه هایی برای مدیریت سلامت روحی و جسمی خود در محل کار بیابید، بدون شک در طول روز احساس آرامش و تمرکز بیشتری خواهید کرد و دچار فرسودگی نخواهید شد.

اگر معاشرت با دیگران برای شما لذت بخش است و بخشی از نیازهای اولیه شماست، سعی کنید با آنها وقت بگذرانید. زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید تا خللی در کار آنها ایجاد نشود. حتی می توانید بین کار به آنها جوک بگویید تا فضا شادتر شود. با این معاشرت ها احساس نشاط و انگیزه را هم در خود و هم در آنها تقویت خواهید کرد.

بازخورد بخواهید

اگر مدتی است از تعطیلات خود استفاده نکرده اید، بهتر است چند روز مرخصی بگیرید و زمانی را به استراحت اختصاص دهید. با این کار می توانید مطمئن باشید که احساس بهتری خواهید داشت و کارآمدتر به کار باز می گردید. اینقدر سخت نباشید که اوقات فراغت خود را در روزهای تعطیل بگذرانید و کاری را که می خواهید انجام دهید حتی اگر تمام روز بخوابید!

فضای اطراف خود را تزئین کنید

برای تزئین محل کار و دفتر خود با چیزهایی که احساس بهتری به شما می دهد، وقت بگذارید. این وسایل می تواند شامل گل و گیاه روی میز یا موارد دیگری باشد که شما دوست دارید. حتی می توانید برخی از آثار هنری مورد علاقه خود را اضافه کنید تا سلیقه شخصی خود را نشان دهید و جذابیت بصری را به میز خود اضافه کنید.

به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید

در ادامه راه های مراقبت از خود در محل کار را نام برده و هر کدام را توضیح می دهیم.

غذای سالم با خود ببرید

تا زمانی که لباس مورد علاقه شما با لباسی که می توانید در محل کار بپوشید مطابقت داشته باشد، می توانید چندین روز با آن راحت باشید. به شما احساس لذت و اعتماد به نفس بیشتری می دهد. همچنین، شاید پوشیدن لباس خاصی به شما احساس سرزندگی بیشتری نسبت به قبل بدهد.

وظایف و مسئولیت های خود را محدود کنید

مراقبت از خود در محل کار برای کسانی که روزهای پرمشغله ای دارند و اغلب از خستگی و فرسودگی رنج می برند ضروری است. همه ما باید اصول خودمراقبتی را بدانیم و بتوانیم از آنها برای افزایش انگیزه و انرژی در کار خود استفاده کنیم. اصول مراقبت شخصی در محل کار شامل گوش دادن به موسیقی، معاشرت با افراد دیگر، وقت گذاشتن برای استراحت، استراحت، حضور، نه گفتن به کار اضافی، گرفتن بازخورد از مدیر، اعتراف به اشتباهات، تزئین دفتر، غذا خوردن است. سالم بودن به معنای نوشیدن آب فراوان و تعیین اهداف است.



مجله ازدواج

هنگامی که به استراحتی کوتاه از محل کار نیاز دارید، برای تنفس هوای تازه و پیاده روی کوتاه بیرون بروید. پیاده روی یا ورزش سبک در هوای تازه می تواند به کاهش خستگی شما کمک کند. حتی انجام حرکات کششی سبک یا حرکات یوگا می تواند خون شما را جریان دهد و به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

برای نوشیدن آب زیاد

درک اینکه چگونه در محل کار رفتار می کنید می تواند به شما انگیزه دهد و اضطراب شما را کاهش دهد. در واقع، به جای اینکه دائما نگران این باشید که مدیرتان چگونه تلاش ها و عملکرد شما را درک می کند، از آنها بخواهید که بازخورد واقعی به شما بدهند. این بازخورد در واقع یک فرصت عالی برای یادگیری نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف است که در نهایت باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

از تعطیلات خود لذت ببرید

در حالی که مهم است که یک عضو مفید تیم در محل کار باشید، تعیین حد و مرز در محل کار نیز مهم است. در واقع، توانایی “نه” گفتن برای مراقبت از خود بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر لیست کارهای شما از قبل پر شده است و همکارتان از شما می خواهد که به آنها لطفی کنید و بخشی از کارهایشان را انجام دهید، بهتر است بگویید: “من می خواهم به شما کمک کنم، اما امروز خیلی سرم شلوغ است. “”

در محل کار مراقب خود باشید

احترام گذاشتن به توانایی خود در کار می تواند به شما کمک کند تا بدون احساس فشار و فشار زیاد، مهمترین وظایف خود را انجام دهید.

برای ارتباط با همکاران خود وقت بگذارید

اگر در محل کارتان کارهای معمولی انجام می دهید که با گوش دادن به موسیقی قطع نمی شوند، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. شما را شادتر می کند و به کاهش خستگی شما کمک می کند. در واقع، موسیقی می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند و کارهای روزمره و خسته کننده را سرگرم کننده تر کند.

اشتباهات خود را بپذیرید