چاپ لیوان کاغذی یکی از مدرن ترین خدماتی است که چاپگرها به کاربران ارائه می دهند. از طرفی این روش یکی از پرطرفدارترین روش های تبلیغاتی است که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند کارمندان و کارکنان خود از لیوان هایی استفاده کنند که شعار یا لوگوی مجموعه بر روی آنها چاپ شده باشد. همچنین در صورت داشتن مشتری می توانند از این عینک برای معرفی لوگوی برند خود به مشتریان استفاده کنند و به نوعی برای جذب مشتریان وفادار و دائمی اقدام کرده اند.
تولید لیوان های کاغذی در چند مرحله انجام می شود. در ابتدا کاغذ با مواد پلی اتیلن پوشانده می شود. این پوشش شیشه را مقاوم کرده و از نفوذ مایعات به آن جلوگیری می کند. اگر کاغذ از یک طرف روکش شده باشد می گویند یک و کاغذ دو روکش را کاغذ دوتایی می گویند.
برای تولید لیوان های یکبار مصرف از کاغذ با روکش پلی اتیلن استفاده می کردند که روی آن داخل لیوان و روی کاغذ بیرون بود که می توانستند اشکال و آرم های مختلف را روی آن چاپ کنند.
لیوان های کاغذی در اندازه های مختلف وجود دارند تا بتوانید از آنها برای مصارف مختلف استفاده کنید. در واقع با استفاده از لیوان ها در اندازه های مختلف، دیگر محدود به سرو نوشیدنی نمی شوید و می توانید از لیوان برای پخش غذاهایی مانند سیب زمینی و مرغ نیز استفاده کنید. در ادامه سایزهای مختلف لیوان کاغذی موجود در بازار به شرح زیر است:
- لیوان های 90 سی سی برای سرو تستر، شات و قهوه و غیره.
- لیوان 110 سی سی برای نوشیدن قهوه و تستر
- شیشه 120 سی سی یا شیشه دو شات
- شیشه 200 سی سی به صورت شیشه فول سایز
- لیوان 360 سی سی برای سرو غذا
اندازه های متنوع لیوان های کاغذی به شما این امکان را می دهد که از آنها برای مصارف مختلف استفاده کنید. از طرفی دست شما برای چاپ باز است. همانطور که قبلاً گفتیم، می توانید لوگو و برند، شعار و استراتژی های خود را روی لیوان ها چاپ کنید. از طرفی می توانید هر بار بسته به مناسبت و هدفتان تم چاپ را تغییر دهید.
مزایای لیوان و ظروف یکبار مصرف کاغذی نسبت به سایر ظروف چیست؟
پس از برش کاغذ روکش شده توسط دستگاه، کاغذ چاپ شده مالش می شود و سپس در مرحله آخر کاغذ در دستگاه چاپ قرار می گیرد و محصول نهایی تولید می شود.
در آغاز قرن بیستم استفاده از شیشه های شیشه ای در مکان های عمومی رایج شد، این کار به تدریج باعث انتقال بیماری ها از فردی به فرد دیگر شد و محققان استفاده از شیشه های شیشه ای مشترک را عامل انتقال بیماری دانستند. تا اینکه اولین بار در سال 1908 شرکت Dixie Cup در آمریکا شروع به تولید لیوان های کاغذی کرد و توانست اولین نمونه از این لیوان ها را به عنوان لیوان های یکبار مصرف در یکی از شرکت های راه آهن توزیع کند.
ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن انواع روش های تبلیغاتی برای کمک به رشد کسب و کار مهم می شوند و مورد توجه قرار می گیرند. هر یک از نکات تبلیغاتی همیشه می تواند کمک زیادی به توسعه و بهبود کسب و کار شما کند. بسیاری از سازمان ها از روش های مرسوم و سنتی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند، از جمله چاپ بروشور، بیلبورد در سطح شهر، تبلیغات تلویزیونی و غیره. اما برخی از روش های تبلیغاتی وجود دارند که ممکن است به خوبی شناخته شده نباشند اما نتایج خوبی دارند اگر در جای مناسب از آنها استفاده کنید می توانید نتایج بهتری بگیرید. یکی از این روش ها چاپ تبلیغات روی لیوان های کاغذی است. در این مقاله می خواهیم ببینیم این روش تبلیغاتی از چه زمانی انجام شد و مردم چگونه متوجه شدند که باید از آن استفاده کنند؟
چاپ لیوان کاغذی اساسا این کار با توجه به سلیقه و نیاز مشتری انجام می شود تا مشتری تعداد، سایز، طرح محصول و رنگ های قابل استفاده را انتخاب کرده و در نهایت سفارش را دریافت کند.
چاپ لیوان کاغذی
این ظروف بر خلاف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی سرطان زا نیستند و می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.
- این ظروف قابل چاپ بوده و پتانسیل تبلیغاتی خوبی ایجاد می کنند که شرکت ها و مجموعه های مختلف همواره سعی در استفاده از آن دارند.
- لیوان های کاغذی یک کالا هستند و در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
- این ظروف قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.
- به دلیل استفاده منحصربفرد آنها در وقت و تلاش شما صرفه جویی می کنند.
- برخلاف ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، تجدیدپذیر هستند و سریعتر به طبیعت باز می گردند.
ظروف یکبار مصرف کاغذی در واقع یکی از انواع ظروف هستند که از بسیاری جهات به ظروف پلاستیکی ترجیح داده می شوند. در ادامه شما را با برخی از این ویژگی ها آشنا می کنیم.
- لیوان های کاغذی تنوع خوبی دارند و می توانید از آنها برای کاربردهای مختلف استفاده کنید.
- این ظروف سبک وزن هستند و این مزیت حمل و نقل و جابجایی آنها را آسان می کند.
تاریخچه لیوان کاغذی
مراحل چاپ لیوان کاغذی
کم کم شرکت ها به چاپ لوگو و شعارهای تبلیغاتی روی لیوان های کاغذی علاقه مند شدند و سعی کردند از آنها به عنوان یک رسانه تبلیغاتی برای توسعه هر چه بهتر کسب و کار خود استفاده کنند. امروزه تولید انواع سمباده بسیار مهم شده است.
در سال 1917 لیوان های شیشه ای کاملاً از دسترس مردم خارج شد و در عوض لیوان های کاغذی تا سال 1942 در بیمارستان ها استفاده می شد و از طرفی هزینه تولید لیوان های کاغذی بسیار کمتر از لیوان های شیشه ای بود و این مشکل و البته ارزان بودن لیوان های یکبار مصرف به تدریج سرمایه گذاران را به تولید این محصول علاقه مند کرد. این صنعت ابتدا در آمریکا، فرانسه، آلمان و چین و سپس در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت.
چاپ لیوان کاغذی در سایزهای مختلف
چه اندازه لیوان های کاغذی را ترجیح می دهید و فکر می کنید چه زمانی این تکنیک تبلیغاتی موثرتر است؟ اگر پیشنهادی در این زمینه دارید، می توانید در قسمت نظرات سایت مطرح کنید. sj-cup.ir پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.
همچنین برخی از مجموعهها با توزیع این لیوانها در مکانهای پرتردد مانند کافهها یا نوشیدنیهای عمومی، پتانسیلی برای معرفی برند خود ایجاد میکنند. این مجموعه ها لوگوی مجموعه یا اهداف، استراتژی ها و شعارهای خود را بر روی لیوان چاپ می کنند و بین مردم توزیع می کنند تا سایر افراد با مجموعه آنها آشنا شوند و تشویق به مراجعه به آن شوند.