رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: این مبلغ به ازای هر نفر در ماه تقریباً یک میلیون تومان است. نسبت به سال قبل 6 ماه و امسال 5 ماه بوده که در مجموع 11 ماه بوده است. در این ماه حدود 11 میلیون تومان تا آماده شدن سفارشات به حساب واریز می شود، بلافاصله ساخت و ساز را آغاز می کنیم. درخواست های قبلی مربیان در سقف بودجه به صورت ماهانه پرداخت شود و ما در تلاش هستیم انشاءالله این پرداخت را در این ماه انجام دهیم.
مهارت های حرفه ای – شرکت در کارگاه ها و مشاوره.
در این قسمت آخرین مدرک دانشگاهی فرد نمایش داده می شود و در صورتی که قبل از 31 شهریور 1400 مدرک دیگری کسب کرده باشد باید مدارک خود را بارگذاری کند.
مهارت های حرفه ای – یادگیری مستمر، خلاقیت و نوآوری.
1. تسلط بر اهداف و محتوای تخصصی تدریس یا کار.
مهارت های ویژه – مقاله نویسی و ویرایش.
بخش صلاحیت حرفه ای – خوداظهاری شامل:
6. توجه به رشد فکری، توانایی تفکر و بهبود درک دانش آموزان و پرهیز از حافظه.
تجربه – مدت خدمت: در این قسمت اطلاعات مستقیماً از سیستم در حال سرویس دریافت می شود و قابل تغییر نمی باشد.
3. تسلط به روش های یادگیری-تدریس (یادگیرمحور، مسئله محور، روش های تدریس تعاملی و …).
سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: چون این روند هنوز آماده نشده و زمان بر است، در این ماه با وزیر آموزش و پرورش به توافق رسیده ایم. مبلغی را به معلمانی مانند علی الحساب پرداخت کنید و پس از تکمیل سفارشات، مابه التفاوت پرداخت شود.
3. بر اساس تفاوت های فردی دانش آموزان، موقعیت های یادگیری متنوعی را برای آنها ایجاد کنید.
2. بین تجربیات دانش آموزان در کلاس درس و چالش ها و مشکلات زندگی روزمره ارتباط برقرار کنید.
پرورش دهندگان معنا وارد سامانه ارزشیابی معلمان شوید باید در کادر اول نام کاربری خود که همان کد ملی است و در کادر دوم رمز ورود به سامانه را که همان رمز سامانه پروفایل (porofile.medu.ir) است وارد کنند.
جدول زمانی ورود به سیستم نمره دهی معلمان
تجربه – بررسی عملکرد سالانه: اطلاعات این بخش قابل تغییر نیست.
تجربه – سالها خدمت.
تجربه – دریافت گواهی.
به گزارش تصویری لایف به نقل از تسنیم؛ رتبه بندی معلمان وارد فاز عملیاتی شده و با نظارت مرکز فناورانه وزارت آموزش و پرورش، سیستم رتبه بندی معلمان در سایت rtb.medu.ir نیز فعال شده است. بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده، معلمان باید اطلاعات خود را در سامانه ارسال کنند سامانه رتبه بندی معلمان در rtb.medu.ir بار
مهارت های حرفه ای – دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی.
4. روش های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و طرح سوالات الگو را بداند.
پس از وارد کردن صحیح اطلاعات اولیه به صفحه سیستم رتبه بندی معلمان مراجعه می کنند، در اینجا باید گزینه فرم را انتخاب کرده و حوزه صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی، صلاحیت حرفه ای و تجربه مشخص می شود.
بخش صلاحیت عمومی – خوداظهاری:
2. تسلط بر طراحی آموزشی و نوشتن برنامه های درسی روزانه و سالانه.
2. درک مطالب مخاطب و ارائه بازخورد مناسب (توجه به محتوای سخنان و احساسات طرف مقابل، پرسیدن سوالات روشنگر).
3. جلب توجه با صحبت کردن (استفاده صحیح از حرکات بدن و حالات چهره).
مهارت های خاص – ایجاد و ویرایش کتاب.
هفت-پیش بینی مشکلات و اقدامات پیشگیرانه و پیشگیرانه.
کارگروه اجرایی رتبه بندی معلمان راهنمای تکمیل نظام رتبه بندی معلمان را منتشر کرد. دفتر درجه بندی وزارت آموزش و پرورش با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرای رتبه بندی توسط مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی و به منظور شفاف سازی و پاسخگویی به سوالات همکاران عزیز در خصوص مدارک و نکات مربوطه، تهیه و راهنمای تکمیل سیستم رتبه بندی را تدوین کرد.معلمان گفتند می توانید راهنمای ذکر شده در پایین این اطلاعیه را مشاهده کنید.
سایر شاخص های مرتبط با حوزه مهارت های تخصصی عبارتند از:
5. روان و رسا صحبت کنید (بدون تکرار کلمات و پرهیز از تکیه بر کلمات، گفتار قابل فهم، لحن مناسب و فراز و نشیب در کلام).
8. راه حل های مختلف برای یک مشکل را شناسایی کنید و نقاط قوت و ضعف هر گزینه را ارزیابی کنید.
مهارت های سخت خود گزارش دهی عبارتند از:
✅ راهنمای کامل تکمیل اطلاعات در سیستم رتبه بندی معلمان اینجا به دست آوردن. ✅
راهنمای تکمیل سیستم نمره دهی معلمان
5. توجه و کشف توانایی ها، علایق و استعدادهای دانش آموزان.
تجربه – داستان معلمان همکار.
صلاحیت های حرفه ای – کسب مقام در مسابقات، رویدادها و جشنواره ها.
6. آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید و در مواجهه با مشکلات از سردرگمی اجتناب کنید.
1. توجه فعال به سخنان مخاطب (تماس چشمی، حرکت تاییدی سر و صورت).
1. محیطی امن، آرام و بدون استرس برای دانش آموزان ایجاد کنید.
چه مدارکی باید در سامانه نمره دهی معلمان بارگذاری شود؟
5. آشنایی با ابزارهای سنجش و سنجش و راه های نوین تشویق و ترغیب دانش.
مهارت های تخصصی – مدرک دانشگاهی:
مهارت های حرفه ای – پروژه های آموزشی.
اولین اطلاعاتی که وارد سیستم می شود، اطلاعات مربوط به خودارزیابی معلمان در حوزه شایستگی های عمومی است. در این قسمت شاخص های زیر مشخص می شود که برای نمونه های رفتاری تعیین شده باید یکی از عناوین عالی، بسیار خوب، خوب، متوسط و ضعیف را انتخاب کنید.
هفت – ایجاد شور و نشاط و انگیزه درونی در دانش آموزان (با توجه به نیازهای دانش آموزان).
4. توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان (تفاوت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی).