طراحی داخلی ساختمان اداری و استفاده ی مدرن از فضا

همچنین به وجود آوردن یک فضای گرم، گیرا و راحت در محیط کار علاوه بر بالا بردن راندمان پرسنل می تواند تاثیر مثبتی بر ملاقات کنندگان و مشتریان گذاشته و یکی از عوامل تاثیر گذار بر فروش دکوراسیون داخلی پارتیشن اداری شرکت باشد. مجموع این عوامل موجب می شوند تا یک فضای داخلی احساسات گوناگون را به مخاطب خود القا کند. دکوراسیون اداری خاص در یک شرکت باید علاوه بر زیباییهای بصری به کار گرفته در آن کاربردی هم باشد. محل کار به دلیل حجم کاری بالا استرس زیادی را در کارمندان به وجود میآورد ساعت های کاری زیاد و جلسههای طولانی در ترکیبی از رنگهای تیره و کسل کننده می گذرد و کارمندان را خسته میکند. باید در جستجو ایدههای مدرن برای افزایش عناصر سرگرم کننده در دفتر کار در جهت تشویق کارمندان برای تفکر خلاقانه بود. یک محیط کاری که فضای آن طراحی مناسبی ندارد، برای کارمندان محیطی خسته کننده بوده و بازدهی کارمندان را پایین می آورد. اگر در طراحی دکوراسیون داخلی تصمیم دارید که از قفسه یا لوازم تزئینی به بهترین نحو استفاده شود، باید از مدلهایی که دارای پایه هستند استفاده نکنید، و به جای آن از مدل هایی استفاده شود که قطعات به دیوار متصل می شوند٬ و سطح زمین را اشغال نمی کنند.

توجه به گیاهان و اهمیت دادن به آنها٬ گیاهان گزینه مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی هستند٬ آنها فضا را دلنشین و زیبا تر می کنند. ستاره | سرویس دکوراسیون – بیشتر ما زمان زیادی از روز را در محل کارمان زندگی میکنیم، بنابراین دکوراسیون محل کار و توجه به آن به عنوان خانهی دوم بسیار حائز اهمیت است. در طراحی یک دکوراسیون اداری سسله مراتب دسترسیها بسیار حائز اهمیت است، این موضوع به این معناست که شما در زمان ورود به یک فضای اداری اولین بخشی که با آن مواجه میشوید فضای اطلاعات یا در اصطلاح عامیانه میز منشی است. یکی از مواردی که در چگونگی یک اتاق در اداره تاثیر گذارد ، میز و صندلی هایی می باشد که در آن استفاده می شود . در طراحی فضای کار خود بسیار دقت کنید زیرا این فضا جزئی از کار بوده و به طور مستقیم روی نیروی کار اثر می گذارد. این موضوع دست شما را در تغییر دکوراسیون اتاق مدیریت باز می گذارد و جلوه رسمی تری نیز به خود می گیرد. برای القای یک فضای ساکت و آرام برای دکوراسیون داخلی اداری، بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک و یا کاستن از ارتفاع سقف، می توان از خطوط افقی بسیار بهره برد.

یکی از مهمترین بخشهایی که در طراحی دکوراسیون اداری بسیار مهم است، فضایی تحت عنوان اتاق جلسات است. شروع بکار در زمینه دکوراسیون ،با انتخاب یک مبلمان اداری مناسب و قرار دادن صحیح آن ها در جایگاه مناسب شروع میشود. فضای اداری که ما در آن مشغول کار هستیم باید مکانی آرام باشد تا بتوانیم فعالیتهای کاری خود را به بهترین نحو ممکن انجام بدهیم. به نحوی که در انتخاب مبلمان مناسب برای فضای اداری باید ابعاد فضا را در نظر بگیریم و مبلمان ما بیش از اندازه باعث شلوغ شدن فضا نشود. چرا که در نظر نگرفتن این فضاها میتواند به ظاهر محیط کار آسیب رسانده و باعث شلوغی ذهن و عدم تمرکز کارکنان شود.

درصورتی که شما در یکی از سمتهای مدیریت، کارمند و یا کارشناس فروش قرار داشته باشید مطمعنا شرکتها، سازمانها و دفاتر کاری زیادی را دیدهاید و در برخی از آنها تحت تاثیر دکوراسیون اداری قرار گرفتهاید اما در برخی دیگر آنچنان که باید و شاید تحت تاثیر دکوراسیون داخلی قرار نگرفتهاید اما چرا؟ پارتیشن ها در دو حالت: ثابت پانچ شده به زمین و یا آویزان از سقف به وسیله ریل نیز طراحی می گردند. ایجاد یک ظرافت خاصی در عین حال انعطاف پذیری از جمله گزینه های مهم استفاده از این نوع پارتیشن است. تفاوتی هم ندارد که این فضا کوچک یا بزرگ باشد بلکه مجهز بودن به همه امکانات از جمله اصول پایهای هر طراحی است و باید سعی شود با ورود مشتریان به این فضا انرژی مثبت و آرامش ایجاد شود. شامل سطح زیر دیوارهای هر طبقه، راهروهای بین فضاهای اصلی، ورودی هر طبقه، رایزرهای تاسیساتی و سایر موارد مشابه می باشد و در هر یک از گروه های 4 گانه فضاهای اصلی ساختمان اداری، دارای مقادیر متفاوت خواهد بود. مزیتی که این نوع از سایر انواع دیگر دارند این است که هر زمان تصمیم به نظافت داشتید با کمک ی دستمال مرطوب به راحتی تمیز می شوند.

در جهان امروز مدیران ادارات به این فکر افتادهاند که برای حفظ حریم خصوصی و سایر موارد، کارمندان و تیمهای مختلف کاری را به وسیله پارتیشن از یکدیگر جداسازی کنند. این سبک را با اتصال اشیا به یکدیگر می توان ایجاد کرد ، ترکیب حجم ها و رنگ ها را در این سبک برای اتاق های مشابه به صورت تصادفی انتخاب می کنند . یکی دیگر از جنبه هایی که در انتخاب رنگ مناسب باید به آن توجه کرد این موضوع است که رنگ کلی فضای داخلی باید با نام تجاری و نوع فعالیت شرکت مطابقت داشته و بین آنها نوعی ارتباط و هماهنگی وجود داشته و باهم در تناقض نباشند.

معمولا خانه هایی وجود دارند که در طراحی دکوراسیون داخلی دیوارهای آنها از زاویه 90 درجه کمتر است، در این مواقع باید تمام توجه و زاویه دید را به سمت دیگر فضاها منتقل کرد. چرا که این رنگها هیچ گاه کهنه نشده و همیشه طرفدار دارند. چرا که با استفاده از کمدها و یونیتهای بسته میتوانیم تمام تجهیزات مدرن و تکنولوژی جدید را از دید پنهان کنیم. در انتخاب کفپوش مناسب نیز دقت ویژهای داشته باشید، اگر محیط دفتر کار شما نسبتا بزرگ است و افراد زیادی از آن استفاده میکنند، بهتر است از کفپوشهایی مثل پارکت یا لمینت و یا موکت استفاده کنید، چرا که کثیفیهای احتمالی را نشان نمیدهند و نیاز به نظافت مداوم و روزانه ندارند، در ضمن کفپوشهایی مثل موکت عایق صدای خوبی نیز هست.

برای این کار میتوانید به جای دیوار از پارتیشنهای شیشهای استفاده کنید، با این کار علاوهبر نوردهی بهتر و نشاندادن فضای بازتر، جو صمیمانهتری را نیز در داخل شرکت خود به وجود آوردهاید. برای آموزش دکوراسیون داخلی، اگر چه مهم است که صندلیهای مناسب برای کارکنان را خریداری کنید، ممکن است بخواهید راه هایی را برای پرسنل خود در طول روز کاری که بیش از حد نشستهاند، پیدا کنید. لازم به ذکر است که برای داشتن یک محیط کار ایده آل و جذاب حتما نیازی به استفاده از وسایل و متریال گران قیمت نیست، بلکه بیش از همه باید طوری طراحی شود که هم پرسنل و هم مشتریان حس خوبی داشته باشند. شاید به دلیل کوچک بودن فضای کاری امکان داشتن فضای باز و آزاد زیادی نداشته باشید. داشتن فضای باز و آزاد در محیط کار به اندازه وجود نور پر اهمیت می باشد.

با داشتن یک مبلمان استادندارد و راحت، کارکنان ساعات مفیدتری را به کار مشغول خواهند بود. بسیاری از افراد هنگام خرید مبلمان اداری دچار تردید بین انتخاب مبلمان مدرن و مبلمان کلاسیک برای محیط کار خود می شوند. زمان بسیار زیادی برای ساخت دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل صرف می شود . از آنجایی که برای رسیدن به یک طراحی دکوراسیون داخلی زیبا نیاز است باید و نبایدهای را لحاظ کرد به جرئت می توانیم بگویم که دکور لوازم خانگی، دکور کابینت آشپزخانه، دکور فضای داخلی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی به صورت یک زنجیره به یک دیگر متصل هستند. با بایدها و نبایدهای دکوراسیون؛ ۱۲ نکته اساسی آشنا شوید.

ایجاد فضایی که همه افراد احساس راحتی و امنیت کنند ، نکته اساسی در ارتقا بهره وری است. پس لازم است موقع خرید مبلمان به چندین نکته توجه کنید. مجموع تمام این موارد دلیل محکمی برای توجه به طراحی فضای اداری خواهد بود. علاوه بر انتخاب رنگ، نورپردازی و متریال که توضیحاتی در مورد آن داده شد، ظرافتهایی که در طراحی و دکوراسیون فضای اداری باید در نظر گرفت نیز تأثیر به سزایی دارند. چون سازمانها نیاز به ساختمان هایی دارند که امکان تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف را به وجود آورد و بخشهای ساختمانی برای عملکردهای متفاوت پاسخگو باشد. تیم طراحی چهار سازهی اصلی سازگار با مکعبها را در طبقهی اول نصب کرد که هر کدام توانایی گنجاندن ۶ کارمند در هر تیم را دارند. جزئیات و تزئینات هر چند کوچک باشند، به نوبه خود می توانند حس شادابی و دلگرمی را به فضا القا ء نمایند. این موضوع و رقابت سنگین ما بین تولید کنندگان، مصرف کنندهها را به این سمت سوق میدهد که پیش از خرید مبلمان اداری و تجهیزات اداری اقدام به مطالعه و بررسی محصولات تولیدی نمایند.

طراحی فضای اداری از آن جهت اهمیت دارد که ما اوقات زیادی از روز را در آن محیط میگذرانیم. اغلب در فضاهای اداری به نور طبیعی اهمیت داده نشده و استفاده از نور طبیعی نادیده گرفته می شود. همه میدانیم که رنگ سفید باعث میشود که فضا روشنتر نشان داده شود. برای مثال رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی در ایجاد فضایی پویا و فعال بسیار موثر است و برای شغل هایی که به کار گروهی و روحیه تیمی احتیاج دارد بسیار مناسب است. این امر هم کمک زیادی به کار تیمی و همکاری افراد می کند. بیشتر ما زمان زیادی از روز را در محل کارمان زندگی میکنیم، بنابراین دکوراسیون محل کار و توجه به آن به عنوان خانهی دوم بسیار حائز اهمیت است. اندازه و ابعاد مبلمان در فضاهای اداری بسیار حائز اهمیت است. دقت داشته باشید تیم طراحی دکوراسیون اداری در غرب تهران راهنمای بسیار خوبی در انتخاب و به کارگیری انواع گلدان های اداری خواهد بود. در بعضی بخش ها برای کاهش انتشار صدای تماس های تلفنی و جلسات پرجمعیت، از عناصر عایق بندی و آکوستیک استفاده شده. در این پروژه از پارکت برای کفپوش استفاده شده است با این باور که با رفت و آمد ارباب رجوع، صدای پای آنها همیشه در مجموعه شنیده شود.

در طراحی داخلی فضای اداری شرکت پدیده، استفاده از طاقچهها و قفسههای چوبی برای این منظور به زیبایی فضا کمک کرده است. کمبود نور طبیعی در فضا خلق و خوی منفی در افراد ایجاد کرده و موجب کاهش بازدهی کاری می شود. داشتن یک دکوراسیون مناسب در طولانی مدت باعث افزایش رضایت شغلی می شوذ و به تبع آن بازدهی بالا می رود. در ادامه ۴ ایده کلیدی برای داشتن طراحی فضای اداری کارآمد را بررسی می کنیم. برای مثال در این پروژه از ترکیب رنگ سفید و چوب برای دیوارها در کنار مبلمان تیره رنگ استفاده شده تا علاوه بر القاء آرامش، حس سرزندگی هم به کارمندان منتقل شود. همچنین انتخاب رنگ مبلمان هم از اهمیت ویژهای برخوردار است.

انتخاب صحیح میز و صندلی مدیریت از اهمیت بالایی، در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت برخوردار است که نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت فردی است که پشت آن می نشیند. یکی دیگر از بخش های مهم طراحی داخلی اداری استفاده از میز اداری مناسب است. علاوه بر این با پارتیشن ها می توانید در یک فضای مشترک تعداد فضاهای بیشتری را با کاربردهایی متفاوت و با هزینه مناسب به وجود بیاورید، برای اطلاع از قیمت و خرید پارتیشن اداری دو جداره کلیک کنید. در این صورت می توانید بودن در فضایی را تجربه نمایید که برایتان لذتبخش می باشد.