شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو چقدر است؟ (گام سوم) • تصویر از مجله زندگی


مرحله سوم فروش یکپارچه فردا 25 شهریور 1401

با نگاهی به آمار و ارقام مراحل قبلی فروش خودرو در قرعه کشی های گذشته، متقاضیان پیش بینی می شوند مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو آنها فقط یک درصد شانس برنده شدن دارند.

به گزارش تصویر زندگی مرحله سوم فروش تلفیقی فردا 25 شهریور 1401 برگزار می شود. سیستم یکپارچه تخصیص خودرو حرکت ها داوطلبان سه روز فرصت دارند تا در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یکی از دلایل اجرای سیستم جهانی و تجمیع فروش خودروسازان، جلوگیری از کاهش عرضه خودرو در بازار خودرو و به گفته مسئولان وزارت امنیت، عرضه خودرو به صورت انبوه بوده است. تاثیر بیشتری بر بازار خودرو خواهد داشت. اما در حال حاضر با اعلام مرحله سوم این قرعه کشی ها، خودروهای عرضه شده در این مرحله نسبت به دو فاز قبلی در سطح پایین تری قرار دارند.

در مرحله اول 177 هزار خودرو عرضه شد و بیش از 4 میلیون متقاضی برای این مرحله ثبت نام کرده بودند که به طور میانگین شانس برنده شدن متقاضیان در این مرحله حدود 4 درصد بود. به عبارت دیگر برای هر خودروی پیشنهادی بیش از 22 کاندیدا وجود داشت.

شانس برنده شدن در لاتاری ماشین چقدر است؟

در فاز دوم حدود 77 هزار دستگاه راه اندازی شد که نسبت به فاز اول بیش از 56 درصد کاهش نشان می دهد. این در حالی است که تعداد متقاضیان در این مرحله با افزایش حدود 50 درصدی به 6 میلیون نفر رسیده است. به عبارت دیگر شانس برنده شدن نامزدها از 4 درصد در مرحله اول به حدود 1.3 درصد رسیده است.

شانس برده پژو پارس شدن

البته لازم به ذکر است که در برخی مدل ها به دلیل تقاضای زیاد، شانس افراد به میزان قابل توجهی کمتر از میانگین کلی خواهد بود. به عنوان مثال در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه حدود دو میلیون و 222 هزار نفر برای خرید پژو پارس ثبت نام کردند. در حالی که ظرفیت فروش این خودرو 4500 دستگاه بوده است. به عبارت دیگر، احتمال مراجعه افراد برای خرید پژو پارس در مرحله دوم حدود 0.2 درصد بوده و برای هر خودرو پژو پارس حدود 500 متقاضی وجود داشته است.

اکنون طبق اعلام سخنگوی وزارت امنیت، در مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه، حدود 60 هزار دستگاه خودرو به فروش می رسد که حاکی از افت بیش از 66 درصدی نسبت به فاز اول و کاهش 22 درصد نسبت به فاز دوم در این شرایط اگر حدود 6 میلیون نفر در این مرحله مانند مرحله قبل ثبت نام کنند، شانس برنده شدن در این مرحله حدود 1 درصد خواهد بود.

دلیل کاهش عرضه خودرو در مرحله سوم چیست؟

البته لازم به ذکر است که بخشی از کاهش عرضه احتمالا به دلیل خروج برخی از مدل ها از روند قرعه کشی است. با این حال، مهمترین بخش تقاضا برای این خودروها قرعه کشی است که برندگان خوش شانس آنها را مشخص می کند.

اکنون با توجه به تجربه اجرای دو دوره قبلی که شاهد افزایش چشمگیر 50 درصدی تعداد شرکت کنندگان و همچنین کاهش حدود 60 درصدی خودروهای ارائه شده بودیم، در این مرحله با کاهش تعداد شرکت کنندگان تغییر کرده است. 16000 خودرو نسبت به مرحله دوم و آیا این تعداد کمی می تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد؟



مجله ازدواج