سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

بطور کلی سه مرحله Discover، Index و Ranking برای هر سرچ انجینی وجود دارد و بروز مشکل در هر قسمت مانند محتوای بی کیفیت، مشکلات کد وبسایت و … می تواند در سئو وبسایت وقفه بیاندازد. فرایند جمع آوری اطلاعات و دسته بندی آن ها توسط موتور های جستجو است. کرول را می توان اولین قدم برای شروع فرایند سئو دانست و راهکار های وجود دارد که کرول را برای ربات های گوگل آسان تر کنیم یا دسترسی آن ها را ببندیم. گوگل رنک برین در سال 2015 بطور رسمی معرفی شد و با استفاده از یادگیری ماشینی، اهمیت مفهوم CTR، رفتار کاربر و … رتبه بندی های جستجو را تغییر اساسی داد. 2015- گوگل که متوجه آینده تلفن همراه هوشمند شده بود، وبسایت ها را الزام به سازگاری و ریسپانسیو بودن با تلفن های همراه کرد.

در حالی که تغییرات کوچک در صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد. به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما نشان داده شود و خوانندگان از این طریق بفهمند که بر روی آن پست یک به روز رسانی بزرگ صورت گرفته است. مهم نیست که یک محتوا چقدر خوب باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که از آن کسب می کنید به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و به روز نگه دارید. ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود.

  • علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است.
  • این ابزار به شما کمک می کند که ببینید آیا وب سایت شما به راحتی در انواع گوشی های همراه نمایش داده می شود یا خیر.
  • در سئو، شما برای کاربران گوگل ارزشی خلق می‌کنید، نیازی را از آن‌ها رفع کرده و دردی را برایشان دوا می‌کنید و در ازای آن، گوگل وبسایت شما را در رتبه‌های برتر قرار می‌دهد.

گزارش ها بر اساس نوع داده هایی که ارائه می کنند به 5 دسته اصلی تقسیم می شوند. داشبورد آن یک نمای کلی از معیارهای اصلی عملکرد را به شما نشان می دهد. برای مشاهده داده های بیشتر، می توانید به گزارش های دقیق تر موجود بروید.

1- جایگاه کلمات کلیدی ای که در آن رتبه بدست آورده اید را بررسی و بهبود ببخشید. اگر به نواری که در قسمت بالای مرورگرتان در ابتدای همین صفحه قرار دارد نگاه کنید، می‌توانید یک نمونه URL ببینید. یو آر ال صفحه بهتر است ساده و قابل فهم هم برای خواننده و هم موتورهای جستجو باشد.

سئو بازی بهتر بودنه

در این بخش قرار است تا بخشی از این ترفندها را برای شما بازگو کرده و درباره آن‌ها نکاتی را بیان کنیم. به کار بردن واژگان ساده و قابل فهم در قالب جملات کوتاه، راهکاری است که مورد قبلی را کامل‌تر می‌کند. در واقع برای اینکه بتوانید جملات کوتاه و قابل فهمی را در متن خود ارائه کنید، لازم است تا از کلمات ساده بهره ببرید. به این ترتیب مخاطب به راحتی منظور و مفهوم متن را فهمیده و آن را دنبال می‌کند. در کنار این هدف، داشتن یک تجربه کاربری (UX) خوب، می تواند بسیار مفید باشد.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام می‌شود، گفته می‌شود. Semantic Seo یا سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید. این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجو‌ی ساده. یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد.

از آن زمان تاکنون، فرایند جستجوی کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است. موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند، اما این گوگل است که بیشترین پیشرفت را در کسب اطلاعات، درک زبان و پردازش زبان طبیعی داشته است. مرور فهرستی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی گوگل (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…) می‌تواند روشی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی گوگل و سئو در طول سال‌ها باشد. زمانی که این جمله را شنیدید بدانید که منظور تکنیک های سئو منسوخ شده ای که 10 سال پیش کار میکردند و هدفشان فریب گوگل بود، مرده اند. سئو یک استراتژی بازاریابی ضروری برای وب سایت میباشد که هر روز در حال رشد و ارتقاست.

سئوی خارجی (Off-Page SEO)