زمان آزمون معلم مهرآفرین برای رتبه بندی مربی • مجله ازدواج

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مجموع 131 راهکار در 61 راهکار به مشارکت اشاره شده است و در سند تحول دولت مردمی یکی از راهبردهای اصلی رواج نظام حاکمیتی آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی خاطرنشان کرد: هیچ موردی از دانش آموزان اخذ نمی شود و کاملا رایگان است و امیدواریم مورد استقبال خیرین در سطح کشور قرار گیرد.

تمامی معلمان مهر آفرین مشمول نظام نمره دهی می شوند

وی گفت: آنچه باید ملموس باشد مشارکت در اداره مدارس است و امروز شاهد اولین الگوی این امر در مجتمع بوتراب شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی هستیم که با حضور افتتاح شد. وزیر آموزش و پرورش و اداره این نوع مدارس، هم خوب و هم آموزش و پرورش دخیل هستند.» و آموزش و پرورش با محوریت حاکمیت نظام آموزشی نقش آفرینی می کند.

رتبه بندی معلم مهر آفرین

محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان مشمول طرح نمره دهی می شوند و فقط باید در آزمونی که آموزش و پرورش و آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار می کند شرکت کنند.
به گزارش ایسکانیوز، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در تمامی اسناد فوق به ویژه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره خوبی به مشارکت مردم در عرصه آموزش و پرورش شده است و معتقدیم که امکان مدیریت آموزش وجود دارد. و آموزش و پرورش و رسالت پیچیده تربیت دانش آموزان در حد انقلاب اسلامی تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست و همه عوامل، خیرین، اصحاب مطبوعات، رسانه ها، واقفین، گروه های جهادی، نهادهای دولتی و غیردولتی. باید در این موضوع مهم نقش داشته باشد و مشارکت داشته باشد.

محمودزاده درباره طرح مهرآفرین نیز گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان مشمول طرح نمره دهی می شوند، فقط باید در آزمونی که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار می کند شرکت کنند. اجرای مراحل عملی مانند اجرای طرح رتبه بندی معلمان این امر می تواند علاوه بر کاهش تبعیض، تحقق سند تحول و درخواست مقام معظم رهبری برای اجرای سند تحول بنیادین را تسریع بخشد.

وی ادامه داد: گسترش به این معنا نیست که والدین فقط برای امور مالی و کمک نقدی در مدرسه حضور یابند، بلکه باید حضوری فعال و همه جانبه داشته باشند و با کمک فکری و مدیریتی به مدرسه نقش آفرینی کنند و مشارکت والدین برای ارتقای کیفی آموزش در همه زمینه ها فراهم شود. ابعاد؛ نقش انجمن اولیا نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم این نوع نگاه را در سراسر کشور گسترش دهیم و خیرین نیز علاقه مند به اجرای این الگوی همکاری در مدارس خیریه در تمام مناطق کشور هستند.

محمودزاده ادامه داد: قرار است علاوه بر مدرسه سازی در عرصه آموزش نقش و حضور ویژه مردم را داشته باشیم. سیاست ما در پیشبرد مدارس غیردولتی واقعی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته قانونی است و مدارس غیردولتی تابعه دارای قابلیت‌های بالقوه بسیاری هستند که در صورت تحقق، به وضعیت فعلی آموزش و پرورش کشور کمک می‌کنند. و با تسهیل فرآیندها و بازنگری در قوانین، زمینه بهره مندی از ظرفیت های نیکوکاری، خیرخواهی و استفاده از توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه ساز تحول آموزش و پرورش کشور شود.

زنبق : آخرین اخبار از ارزشیابی معلمان در 24 ساعت گذشته

وی ادامه داد: در خصوص معلمان مدارس غیردولتی طرحی را به مجلس ارائه کرده ایم و در حال پیگیری هستیم.

محمودزاده درباره حقوق و مزایای کارکنان و معلمان مدارس خیریه غیرانتفاعی گفت: مدارسی مانند مجتمع آموزش و پرورش بوتراب غیرانتفاعی هستند و شهریه ای از دانش آموزان دریافت نمی کنند. فعالیت و انجام امور به صورت مشارکتی و توافقی بوده و در حد امکان این مدارس را به نیروهای متخصص تجهیز و پرداخت حقوق این نیروها را بر عهده دارد. بنابراین بخشی از آن بر عهده آموزش و پرورش است و اکثریت آن توسط مدیریت مدرسه از طریق کمک های خیریه مانند اجاره مکان ها و کلاس های ورزشی و فرهنگی در خارج از ساعات تدریس تامین می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این همه دانش آموز را در سراسر کشور مدیریت کند و نگاه مطلوب دولت سیزدهم به آموزش و پرورش و مطابق با اجرا و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین ارکان کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و پرسنل و جوان سازی نظام سیاسی اجتماعی کشور، مدیریت و موضوع آموزش و پرورش نیازمند همت همه دست اندرکاران در جهت پیشبرد اهداف نظام آموزشی و عملیاتی ساختن آن است. نیازمند نگاه ملی و فرابخشی به این موسسه آموزشی است.



مجله ازدواج