دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش جامع بازاریابی دیجیتال نوین

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش جامع بازاریابی دیجیتال نوین

از خود وب‌سایت گرفته تا تمام کانال‌های آنلاین یک کسب و کار – تبلیغات دیجیتال، بازاریابی از طریق ایمیل، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر – تاکتیک‌های بسیاری برای انجام وجود دارد که همه آنها زیر چتر “دیجیتال مارکتینگ” قرار می‌گیرند. نکته مهمی که در بازاریابی ایمیلی باید رعایت شود این است که نباید هرگز مزاحم حریم شخصی افراد بشوید و بصورت ناخواسته هر روز به بهانه های مختلف به آنها ایمیل ارسال کنید. هیچ کاربری این رفتار را نمی پسندد و با این کار فقط ارزش برند و خودتان را زیر سوال می برید. سعی کنید ایمیلها در بازه های زمانی مشخص شده و بصورت هدفمند فقط برای کاربرهایی که خودشان تمایلشان را برای دریافت ایمیل های شما اعلام کرده اند و در خبرنامه سایت عضو شده اند بفرستید و همچنین قابلیت انصراف از خبرنامه را در انتهای آن قرار بدهید.

در صورت نیاز می‌توانید جهت انجام بازاریابی تبلیغات اینترنتی کسب و کار اینترنتی خود و کسب نتایج موفق از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما استفاده نمایید. استفاده از تبلیغات بنر ثابت بیشتر مختص برندینگ است و زیاد مناسب کمپین‌های فروش محصول یا خدمات نیست. از بین ۴ نوع محتوای قابل ارائه، آن‌که بیشتر مخاطب را با خود همراه می‌کند، محتوای ویدئویی است. ویدئو انواع مختلف دارد، از یک کلیپ ساخته شده با گوشی تلفن همراه تا یک موشن‌گرافی و حتی انیمیشن سه‌بعدی درجه یک! بنرهای تبلیغاتی در اینترنت، تبلیغات کوچک مستطیلی شکل هستند که در نقاط مختلف صفحات وب‌سایت ظاهر می‌شوند و اگر بر روی آن کلیک کنید، شما را به وب‌سایت تبلیغ دهنده منتقل می‌کند.

  • افزایش ورودی سایت، هدایت کاربر به صفحه هدف و از همه مهمتر افزایش میزان فروش محصولات را می‌توان از مزایا و کاربردهای ایمیل مارکتینگ دانست که بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.
  • بهینه‌سازی موتور جستجو یا Search Engine Optimization که مختصرا SEO نیز نامیده می شود، فرآیندی است که در آن به دنبال بهبود جایگاه رتبه سایت خود در نتایج موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) هستیم.
  • انجام این کارها باعث می‌شود که وب سایت و صفحات وب مرتبط با بیزینس در رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجوهای گوگل قرار بگیرند.

در بازاریابی دیجیتال شما بر خلاف روش‌های سنتی تبلیغات، مانند استفاده از بیلبوردها و … که هیچ کنترلی بر روی مخاطبین وجود ندارد می‌توانید به طور بسیار دقیق و هدفمند مخاطبان خود را انتخاب کنید. استخدام یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند یک حرکت مثمر ثمر باشد، چه تازه شروع به تجارت الکترونیک کرده اید و چه یک فروشگاه آنلاین موفق دارید و می خواهید مشتریان بیشتری جذب کنید. با همکاری با یک شرکت بازاریابی دیجیتال، به کارشناسان این صنعت دسترسی خواهید داشت که می توانند به شما کمک کنند تا کمپین های خود را به طور موثر مدیریت کنید و استراتژی هایی را توسعه دهید که درآمد شما را افزایش می دهد. و اگر کمپین ها و پلتفرم های متعددی دارید، یک شرکت می تواند به شما در مدیریت هر یک سی یو وب کمک کند. شرکت های بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهند که مدیریت کمپین خود را در یک مکان ساده کنید.

به فرایند ارتقای برند و محتوا از طریق کانال های شبکه ­های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک و جذب مشتری برای کسب و کار، بازاریابی شبکه ­های اجتماعی یا SMM گویند. کانال های مورد استفاده در این شکل از بازاریابی، شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، پینترست و گوگل پلاس هستند. بهبود رتبه وب سایت در زمان جستجوی کاربران در گوگل یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کارهایی است که در عرصه دیجیتال مارکتینگ باید صورت گیرد. وجود یک وب سایت به همراه محتوای با کیفیت و ایده‌آل که پاسخگوی نیازهای کاربر باشد و همچنین در صفحات اول گوگل نمایش داده شود، از بهترین روش‌های افزایش کاربران و همچنین نرخ ورودی وب سایت است.

به طور کلی نرخ تبدیل کمپین‌های ایمیلی حدودا برابر با یک دویستم برآورد شده است، بدین معنا که از هر دویست ایمیل ارسال شده و رسیده به دست مخاطبین، یک ایمیل با کلیک روی لینک مربوطه به صفحه فرود روی وب‌سایت شما ختم خواهد شد. شایان ذکر است نرخ باز شدن ایمیل‌ها نیز معمولا برابر یک دهم برآورد میگردد، یعنی از برگزاری یک کمپین ایمیلی موفق شما باید به ازای هر ده ایمیل رسیده به دست مخاطب انتظار داشته باشید که یک ایمیل باز شده باشد. به همین دلیل است که با نرخ تقریبی ارسال هر ایمیل ۱۲ تا ۱۵ تومان، ایمیل‌ مارکتینگ، ارزان‌ترین ابزار بازاریابی دیجیتال محسوب می‌گردد. ما در نوکارتو، هر ۴ نوع محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی را با بهترین کیفیت تولید و در اختیار شما قرار خواهیم داد، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان خدمات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال مار در ارتباط باشید.

۳. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد در صنعت خود از رقبای بزرگ‌تر پیشی بگیرید

قطعاً برای شما هم مانند ما جای شکی نیست که اگر بخواهیدکسب درآمد اینترنتیداشته باشید و فروش‌تان را بیشتر کنید باید به روش‌هایبازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ مسلط باشید. بحث دیجیتال مارکتینگ امروزه به حدی داغ و جدی شده است که در همین زمینه فیلدهای شغلی فراوانی در شرکت‌های آی تی برای متخصصین این حوزه ایجاد شده است. کارشناسان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می توانند در زمینه خدمات مختلف به شما کمک کنند. این موضوع می تواند به سادگی نوشتن یک دنباله ایمیل برای راه اندازی محصول بعدی شما یا به اندازه مستندسازی و اجرای استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما باشد. یکی از بزرگترین تغییرات تغییر در استراتژی های بازاریابی مورد نیاز کسب و کارهای بزرگ و کوچک بوده است. به طور روزانه، یک آمریکایی به طور متوسط ​​بیش از 2 ساعت و گاهی تا 10 ساعت از اینترنت برای طیف گسترده ای از کارها و فعالیت ها استفاده می کند.

شرکت های بازاریابی دیجیتال نیز باید از چشم انداز و اهداف کسب و کار شما حمایت کنند و این موارد را هنگام توسعه استراتژی های بازاریابی خود در نظر داشته باشند. بازاریابی دیجیتال شامل برخی از اصول مشابه بازاریابی سنتی است و اغلب به عنوان روشی جدید برای شرکت ها برای نزدیک شدن به مشتریان و درک رفتار آنها در نظر گرفته می شود. شرکت ها اغلب تکنیک های بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژی های خود ترکیب می کنند. این برنامه به شما کمک می‌کند تا برای کارهای خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید و تقسیم وظایف را به خوبی انجام بدهید. از ترلو به‌خصوص می‌توانید برای طراحی تقویم محتوا در استراتژی محتوایی استفاده کنید. اگر بخواهید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید، قطعا نیاز به ابزارهایی خاص این روش بازاریابی خواهید داشت.

نظرات

بسیاری از دیجیتال مارکترها تنها به استفاده از کانال‌هایی نظیر ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و متن بسنده کرده و قدرت دیگر شیوه‌ها را دست‌کم می‌گیرند. یکی از این شیوه‌ها پوش نوتیفیکیشن است که تأثیر زیادی در افزایش مشتریان و فروش شما خواهد داشت. شاید از خود بپرسید پرداخت هزینه برای ابزار دیجیتال مارکتینگ PPC چه فایده‌ای دارد. مگر من سایتم را برای موتورهای جستجو بهینه‌ نکرده‌ام؟ مگر از قوانین گوگل برای سئو استفاده نکرده‌ام؟ باید بگوییم هرچند استفاده صحیح از سئو بسیار مهم است اما نتایج آن در دراز مدت ظاهر خواهند شد.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال

نرم افزار پشتیبانی مشتریان دانا دسک مشتریانتون رو به روشی ممتاز و عالی پشتیبانی کنید. انتخاب بین چند طرح بازاریابی پورسانتی، یکی از چالش های اصلی بازاریابان است. آن‌ها می‌خواهند بدانند که همکاری با چه مجموعه ای بیش ترین درآمد را برایشان خواهد داشت.