درآمدهای نجومی صدا و سیما از پخش جام جهانی لو رفت • تصویر از مجله زندگی


جام جهانی فیفا
صدا و سیما نرخ تبلیغات خود را برای جام جهانی دو برابر کرده اند و ارقامی که اعلام کردند نشان می دهد سود تلویزیون از پخش مسابقات به مراتب بیشتر از پخش سریال های تلویزیونی است.
سایت بین اسپورت چند روز پیش خبری از اتفاقی جالب در بازی ایران و انگلیس داد. خبر این بود که این بازی با 80 میلیون بیننده سومین بازی پربیننده بازی های قطر 2022 است، همان بازی که ایران در مرحله مقدماتی با نتیجه 6 بر 2 مغلوب انگلیس شد.

این بازی از بیش از 25 شبکه تلویزیونی پخش شد و پس از بازی عربستان و آرژانتین با 111 میلیون بیننده و قطر و اکوادور با 99 میلیون بیننده رتبه سوم پربیننده ترین بازی های مرحله مقدماتی را به خود اختصاص داد.

این بازی حتی رکورد شبکه بی بی سی را هم شکست و در پی این اتفاق، کمپانی «بارب» اعلام کرد که این مسابقه در بالاترین سطح خود 8.1 میلیون بیننده داشته است.

هزینه تبلیغات تلویزیونی چقدر است؟

یک روز پس از اعلام آمار مخاطبان توسط سایت بین اسپورت، سازمان صدا و سیما قیمت تیزرهای تبلیغاتی خود را منتشر کرد. نرخ تبلیغاتی که رادیو از آن لذت می برد، در کمترین مورد 7 میلیارد و 290 میلیون تومان و در بیشترین حالت 13 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. این تعرفه ها برای 20 ثانیه تبلیغات تعریف شده است، در واقع صداوسیما برای هر ثانیه تبلیغات از شبکه 3 کمترین 364 میلیون تومان و بالاترین آن 685 میلیون تومان دریافت می کند.



مجله ازدواج