تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز Google Ads

تبلیغات در گوگل می تواند ایده آل ترین گزینه و بهترین تصمیم برای گسترش کسب و خدمات گوگل ادز کار شما باشد. اما چیزی که برای ما مسلم است این بوده که کسب درآمد اینترنتی از طریق گوگل ادسنس برای ایرانیان بسیار دشوار است و دردسرهای بسیاری را به همراه دارد. بنابراین بهتر است این موقعیت رایگان جذب مشتری را از دست ندهید. شما میتوانید از این اطلاعات برای بهبود محصولات و خدمات خود و همچنین برای اصلاح تلاشهای بازاریابی خود استفاده کنید تا پول تبلیغاتی را برای افرادی هدر ندهید که علاقهای به آنچه شما ارائه میدهید ندارند. گوگل غول جست وجوی آنلاین جهان و یکی از اصلیترین ابزارهای تبلیغاتی 10 سال اخیر پاسخ پرسش ما است.

ممکن است بپرسید که اصلا این ابزار تاثیر کافی را دارد و میتواند پاسخ مناسبی به هزینههای صرف شده بدهد؟ شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ کاسپید از اولین شرکت های در حال فعالیت ایران در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی سایت و همچنین تبلیغات در گوگل با مدرک رسمی googleAdwords بوده و با بیش از 23 سال فعالیت و سابقه در این زمینه میتواند شما را در برگزاری هدفمند و سود ده کمپین های تبلیغات ادوردزتان را با کمترین قیمت نرخ کلیک و بیشترین بازدهی طراحی و پیاده سازی کند. به شما قول میدهم که در هر زمینه کسب و کاری که فعالیت میکنید، باز هم سهم خودتان را از این بازار خواهید داشت و سود خواهید کرد. هر زمانی که شما تبلیغات خود را شروع کنید، به علت بازدهی بالای گوگل، یک قدم از سایر رقبانی که هنوز کار خود را شروع نکردند، جلوتر و یک قدم از رقیبانی که زودتر از شما فعالیت خود را آغاز کردند، عقبتر هستید. تبلیغکنندگان بر اساس کلمات کلیدی و جستجوها پیشنهاداتی ارائه میدهند و برندگان بسته به نوع انتخاب کمپین تبلیغاتی، در بالای صفحات نتایج گوگل، در ویدیوهای یوتیوب یا در وبسایتهای مربوطه قرار میگیرند.

انتخاب این کلمات و عبارات جهت بهتر دیده شدن تبلیغ و بازدهی بالای تبلیغ شما از ارزش بالایی برخوردار است. کمپین سرچ یا همان جستجو از متداول ترین انواع کمپین است و معمولا هم توسط تبلیغ دهندگان انتخاب می شود. شما با استفاده از گوگل ادز میتوانید کسبوکارتان را در مقابل دید مشتریانی قرار دهید که عبارتهای مرتبط را در گوگل سرچ کردهاند. چگونه از گوگل ادز استفاده کنیم؟ از این رو تصمیم گرفتیم که در این مطلب به موضوع گوگل ادوردز پرداخته و نکاتی را در خصوص تعیین ساختار مناسب برای یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز خدمتتان ارائه کنیم. در این بخش، به شما امکانات از پیش تعیین شده ای نمایش داده میشود. سپس، تعیین خواهید کرد که نسخهی تبلیغاتی شما به مخاطبان جهانی یا محلی ارائه شود.

اگر در محتوا های وب سایت خود، کلمات کلیدی کسب و کارتان به درستی به کار رفته باشند و محتوا ها را برای کلمات کلیدی بهینه سازی کنید، قادر خواهید بود تعداد زیادی بازدید کننده از طریق سئو به سایت خود جذب کنید و حتی وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید! این ساختار سلسه مراتبی از ایجاد بهم ریختگی و مدیریت سخت تبلیغات در ابعاد بزرگ جلوگیری میکند. اگر کسی در مورد تجارت شما سوالی داشته باشد، می تواند از این طریق به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار کند. اگر کلمات کلیدی شما گسترده باشد، احتمال دارد که گوگل مخاطبین اشتباهی برایتان دست و پا کند و این به معنی کلیک کمتر و هزینه تبلیغات بیشتر است. اگر یک یا دو سرگرمی دارید، آیا متوجه شدهاید که میتوانید با انجام کاری که دوست دارید درآمد کسب کنید؟ با این حال، اگر قصد دارید چندین کمپین را به طور همزمان اجرا کنید یا حداقل در آینده قصد انجام چنین کاری دارید، بهتر است یک ساختار بهینه برای اکانت خود ترتیب دهید.

پس از کلمات کلیدی مناسب در صفحه فرود استفاده کنید، آن را برای رسیدن به نرخ تبدیل مناسب بهینه کنید و در نهایت مخاطب را به هدف مطلوبش برسانید. نتایجی که از این ابزار به دست آمده است نشان میدهد که نرخ بازگشت سرمایه این ابزار عالی بوده و به ازای هر یک دلار، هشت دلار است. اسم ساده ای برای این نرم افزار رایگان انتخاب شده تا به سادگی در ذهن مخاطب باقی بماند. البته در نظر داشته باشید که تبلیغات در گوگل به این سادگی نیست. Google Ads امکان تحلیل و بهبود تبلیغات را هم در اختیارتان قرار میدهد تا بتوانید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید و اهدافتان را سریعتر تیک بزنید. برای نمایش تبلیغ شما در یوتیوب این هزینه با نمایش به هر هزار نفر یا هر بازدید و با توجه به کانالی برای نمایش انتخاب میکنید تعیین میشود.هرچقدر که فیلترهای بیشتری همچون زبان، محدوده جغرافیایی، و موضوعات کاربرپسند یوتیوب را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید و جامعه آماری موردنظر را محدودتر کنید، مبلغ پرداختی تبلیغات ویدئویی یوتیوب برای شما بیشتر خواهد بود. با تبلیغات گوگل ادز میتوانید در کمترین زمان در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرید و یا میزان نصب اپلیکیشن خود را چندین برابر کنید.

اما گوگل این اجازه را دارد که باتوجه به قیمت پیشنهادی رقبا و ظرفیت جستجو، تا ۲ برابر این بودجه روزانه را مصرف نماید. Bid (پیشنهاد قیمت) – بیشترین مقداری که حاضر هستید برای تبلیغ خود بپردازید را وارد کنید. هرچه پیشنهاد شما بیشتر باشد، جایگاه شما بهتر خواهد بود. در صورتی که نمره کیفیت شما پایین باشد، کاربران کمتری تبلیغات شما را میبینند و شانس کمتری برای تبدیل خواهید داشت. هرچه این مقدار بالاتر باشد، رتبه شما بهتر خواهد بود و چشم افراد بیشتری به تبلیغ شما میافتد. مخاطبان هدف شما تبلیغات شما را میبینند و بهعنوان یک نتیجه جستجوی برتر ظاهر میشوید، و هرچه افراد بیشتری روی تبلیغات کمپین PPC شما کلیک کنند، کسبوکار شما به برآورده کردن بودجه از پیش تعیینشده خود نزدیکتر میشود. کاربر باید پس از کلیک روی تبلیغتان با صفحهای جذاب و کاربر پسند روبهرو شود. CPC یا هزینه هر کلیک (cost-per-click)، مبلغی است که برای هر کلیک روی تبلیغ پرداخته میشود. شما سه گزینه برای پیشنهاد دارید: CPC ،CPM یا CPE. در فرآیند اجرا گوگل هم به شما در انتخاب نوع کمپین پیشنهاد ارائه میکند.

سئو با امکان ایندکس آنی (Auto Ping); پیشنهاد هوشمند بهترین کلمات … افراد و کاربران برای جستجو در گوگل از کلمات استفاده میکنند. اکثر بازاریابان موافقند که قبل از اینکه مشتری برای خرید با یک نام تجاری آشنا شود، نیاز به لمس زیادی است. به اشتراک گذاشتن فایلها با کاربرانی که فاقد حساب گوگل هستند، نیاز به دسترسی آنها به «همه افراد با پیوند» را دارد. این وب سایت نیز معروف به نیازمندی های ایران است که براحتی به شما اجازه به اشتراک گذاشتن تبلیغاتتان را می دهد. حالا که میدانید گوگل ادز چیست، بهتر است با نحوهی عملکرد آن نیز آشنا شوید. پیش از آنکه شرایط ثبت نام و عضویت در آن را بدانید، اجازه بدهید کمی بیشتر با گوگل ادسنس آشنا شویم.

حالا شاید بخواهید بدانید که تبلیغات در گوگل چگونه است و چگونه باید از آن استفاده کرد. از کجا معلوم شاید در آینده نزدیک گوگل تب ویدیو رو جلوتر از تب نمایش محتوای متنی نشان دهد! با توجه به بررسیهای صورت گرفته، تحقیقها و آنالیزها مشخص کردهاست که تقریبا تمامی افراد برای اینکه به اطلاعاتی که مایل هستند، دست پیدا کنند در جستجو خود تنها به نتایجی که در صفحه اول نمایش دیده شده، مراجعه میکنند و میتوان گفت که بیش از 99 درصد از مردم هیچ وقت به صفحه دوم گوگل مراجعه نمیکنند. هرکس که بهطورمعمول از گوگل ادز استفاده میکند به شما خواهد گفت که پلتفرم بازاریابی بسیار انعطافپذیری است و برای انواع سازمانها با هراندازهای که باشند مناسب است. دنیایی که در آن خبری از مغازهها و فروشگاههای قدیمی نیست و میتوانیم با یک جستجوی ساده اینترنتی هر آنچه میخواهیم را داشته باشیم. مگر می شود جایی لیستی با موضوع تبلیغات دیجیتال شکل بگیرد و خبری از یکتا نت نباشد؟

تبلیغات در گوگل (Google Ads) در واقع سیستم تبلیغاتی خود مجموعه و شرکت گوگل می باشد که در این سیستم کسانی که قصد تبلیغات در گوگل را دارند، از طریق وب سایت ها و ابزارهای مختلف، تبلیغات مد نظر خود را به کاربران نشان می دهند. اطلاعات کاربران شامل اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تماس ، اطلاعات آدرسی، ایمیل و … با Google Ads بازدید وبسایتتان را افزایش دهید، تماس تلفنی بیشتری دریافت کنید و بازدیدهای فروشگاهتان را بیشتر و بیشتر کنید. به این صورت میتوانید مخاطبتان را جذب کنید و بازدید و فروش بیشتری داشته باشید. به زبان ساده، وقتی میتوانید از ۳ کلمه برای جذب مخاطبین استفاده کنید، از ۱۰ کلمه استفاده نکنید. به علت تسلط گوگل بر بازار و پایگاه بزرگ مشتری، این غول جستجو میتواند روزانه حجم زیادی از ترافیک را برای کسبوکارها به همراه داشته باشد. چراکه گوگل با داشتن میلیونها کاربر در سراسر دنیا و تعداد 3.5 میلیارد تراکنش روزانه و 700 درصد بازگشت سرمایه میتواند بهترین گزینه برای سرمایهگذاری تبلیغات آنلاین کسبوکارها تلقی شود.

داشتن اکانت در گوگل ادز به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تبلیغات خود را شروع کنید. هرروز با میلیونها جستجوی کاربران اینترنتی سروکار دارد و به صاحبان کسبوکار فرصتی منحصربهفرد میدهد تا بسیاری از این افراد را به لید و مشتری تبدیل کنند. روش پرداخت هزینهها در Google Ads به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است و تبلیغکنندگان، بازاریابان دیجیتال و صاحبان کسبوکار باید به ازای کلیک یا هر برداشت (CPM) در یک آگهی، هزینهای را پرداخت کنند. این تبلیغ بهصورت یک مستطیل گرافیکی بود که در آن جمله «آیا تابهحال با ماوس خود اینجا کلیک کردهاید؟ در مرحله بعد، از تصاویر یا سه جمله کوتاه استفاده میکنید تا به گوگل بگویید چه چیزی کسبوکار شما را متمایز میکند و Google از این دادهها برای کمک به ایجاد نسخه تبلیغاتی شما استفاده میکند. وقتی کاربر گوگل یک کوئری را تایپ میکند، گوگل طیف وسیعی از نتایج را با هدف جستجوگر نمایش میدهد. البته وقتی که رقبای شما از این ابزار استفاده میکنند، بهتر است که شما هم از آن بهره ببرید تا هر چه سریعتر پیشرفت کنید. وقتی کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خود را بهینه کنید بازگشت سرمایه بالایی خواهید داشت که این شرایط با دیگر استراتژیهای بازاریابی میسر نیست.

به علاوه این که سئوکاران و افرادی که تلاش می کنند سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند هم از این قابلیت بهره مند می شوند. این بدان معنی است که میتوانید بهطور مداوم جستجوهای خود را اصلاح کنید تا فقط افرادی که میخواهند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند از طریق این پلتفرم به وبسایت شما هدایت شوند. ۱. از کلمات کلیدی گسترده استفاده نکنید! حتماً از کلمات کلیدی مرتبط در متن تبلیغاتی خود استفاده کنید. گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون ساختهشده است. تبلیغات گوگل توسط شرکت های گوناگونی ارائه می شود به همین علت هیچگونه محدودیتی برای مشتریان در انتخاب وجود ندارد. برخی از دادههای ارزشمند گوگل ادز درباره مشتریان عبارتاند از کلمات کلیدی که آنها برای یافتن وبسایت شما استفاده میکنند، مکان آنها، دستگاههایی که استفاده میکنند و زمانها و روزهایی که جستجو میکنند. بعد از پر کردن اطلاعات، Save and Continue را بزنید تا تبلیغ شما ذخیره شود. کلمات کلیدی پر کلیک را پیدا کنید و آنها را متناسب با تبلیغات و مخاطبان هدف خود تنظیم کنید. CTR همان تعداد کلیکهایی است که متناسب با تعداد بازدید، روی آگهی خود دریافت میکنید. یکی از مزایای گوگل ادوردز اکسپرس این است که میتوان تبلیغات را متناسب با بودجه خود تنظیم کرد و این موضوع ربطی به حجم کسب و کار و تجربه کوتاه یا طولانی بیزنسی شما ندارد.

بنابراین در لحظهای که مشتریان ایدهآل شما از طریق جستجوی گوگل یا گوگل مپ به دنبال محصولات و خدماتی همانند کسب و کار شما هستند، کسب و کار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده میشود. درک مخاطبان، برخورد با مشتریان و یافتن خواستههای آنها را تسهیل میکند. به هر حال باید این موارد را برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موثر بدانید. برخی از این موارد مختص Google Ads و برخی دیگر به PPC مربوط هستند. این بستر تبلیغاتی تنها دو سال پس از رونمایی از گوگل و در سال ۲۰۰۰ ساخته شد و در حال حاضر بیش از ۲۵۹ میلیون بازدیدکننده منحصربهفرد و ۴.۸ میلیارد تعامل روزانه دارد. این موضوع در آینده نزدیک قابل لمستر میشود و جهان حقیقتا به دهکدهای کوچک تبدیل خواهد شد. امروزه هر نیازی که داشته باشید، از خرید محصولات سوپرمارکت تا دانلود پاورپوینت آموزشی، اولین کاری که می کنید این است که مشکل خود را در گوگل جستجو کنید. نرخ تبدیل معیاری از ارسال فرم به نسبت کل بازدیدهای صفحه فرود شماست. این ابزار با بالاترین بازده در دسترس شماست و شما می توانید با خیال راحت از این خدمات استفاده کنید.