انتخاب آهنگهایی یکنواخت برای بازی که صرفاً مربوط به سناریو هستند، اشتباه است. از این بدتر، برخی از اتاق فرارها از موسیقیهای بهیادماندنی فیلمهای محبوب استفاده میکنند. ازآنجاکه امروزه بازیکنان اغلب با موسیقی متن فیلمهای سینمایی آشنا هستند، اکیداً توصیه میکنیم از این نوع موسیقیها برای لذت بردن بیشتر بازیکنان استفاده نکنید. صرفنظر از این، شما نیاز به طیف گستردهای از بازیکنان دارید تا معمای خود را امتحان کنید. علاقهمندان دوست دارند که در مورد چگونگی تکمیل اتاق و همچنین اینکه معماهای شما منطقی هستند یا خیر، به شما کمک کنند. “آنها را پیدا کنید.” دائماً تست کنید، در صورت لزوم تکرار کنید و از حذف معماهایی که خوب نیستند، نترسید.
چرا باید تجربه سبک های مختلف اتاق فرار را داشته باشیم؟
این 49 قطعه سنگ با ظریف کاری ها و جزئیات بالا ساخته شده بودند و از 5 رنگ سبز، سفید، سیاه، آبی و قرمز در آن ها چگونه اتاق فرار می سازیم؟ استفاده شده. یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش ها که البته زمان بر نیز می باشد، ارائه سناریو بازی می باشد. طراحی دکور و فضاسازی از ارکان بسیار مهم اتاقهای فرار به شمار میآید.
- با توجه به اینکه در این بازی بیشتر با جوانان عاشق تکنولوژی سروکار دارید، در نتیجه باید به هزینه های هوشمندسازی اتاق نیز توجه داشته باشید.
- اتاق فرار دایر و فعال نیازمند تجهیزات و وسایل خاص به خود است که هویت و کاربردهای مختلفی دارد و در این مقاله نگاهی اجمالی به دسته بندی این وسایل خواهیم کرد.
- اطلاعاتتون رو به روز کنین و از دیدن اتاق های فرار مجموعه های مختلف غافل نشین.
- متاسفانه افرادی هستند زمانی که وارد اتاق فرار می شوند، از بررسی برخی نقاط چشم پوشی می کنند و تصور می کنند که امکان ندارد سرنخ در آنجا باشد در صورتیکه سرنخ دقیقاً همانجاست.
- شبکههای اجتماعی به علاوه طراحی، تولید محتوا و سئوی وبسایت اختصاصی مجموعه خود برخوردار شوند..
- ارائه معماهای بسیار سخت که بیشتر شبیه به تست هوش باشند گزینه ایده آلی نخواهد بود.
آشنایی با موسس و طراح اتاق فرار شارون شارون اسکیپ | allescape
در کل دو دسته عناصر هستن که تو طراحی دکور خیلی مهمن، دسته اول عناصری هستن که در خدمت زیبایی شناسی بازی هستن و قراره اتاق رو چشم نواز کنه که بهتره استانداردهای هنری ژانر رو داشته باشه. دسته دوم هم عناصرین که تو جریان بازی نقش دارن و یه جورایی جزء معماها محسوب میشن. پیاده کردن هر بخش هم بسته به نوع سناریو، ابعادکار، ظرافت و پیچیدگیهایی که شما مد نظرتونه هم از نظر هزینه و هم از نظر زمان و انرژی متفاوته. فقط حتما با یه تیم حرفه ای مشورت کنین و در مورد همه چیز حتی انتخاب رنگ ها، شکل ها و … انتخاب لوکیشن می تونه هم تو این مرحله قرار بگیره و هم در گام نخست طراحی اتاق فرار.
مرحلۀ هفتم: استخدام کارکنان و اکتورها
نوع سناریو و میزان حرفه ای و خلاقانه بودن آن، متراژ محیط اجرای کار، نوع المان ها و وسایل دکوراتیو مورد استفاده، تجهیزات هوشمند سازی از جمله مواردی هستند که می توانند بر قیمت و هزینه ها تاثیرگذار باشند. یک تیم حرفه ای باید بتواند در ابتدای شروع کار به صورت پروپوزال دید کلی از هزینه های هر گام از کار به کارفرما ارائه دهد. رسیدن به درآمد خوب از اتاق فرار، کار سختی نیست ولی باید حتما چند نکته رو رعایت کنین. در قدم اول باید موقعیت سنجی خوبی برای تهیه ملک داشته باشین و جایی رو انتخاب کنین که هم دسترسی خوبی داشته باشه و هم به مراکز تفریحی مثل پارک نزدیک باشه.
قدم سوم: طراحی سناریو
آیا این بازی برای گروه مبتدی مناسب است یا تیمهای حرفهای بیشتر از آن لذت میبرند؟ منظور از گروه حرفهای، تیمهایی هست که اکثر اعضا در آن بیش از 30 اتاق فرار را بازی کرده و از امتیازات خوبی برخوردار میباشند. قبل از شروع انتخاب لیست برای بازیکنان، باید از خود بپرسیم که این بازی برای چه کسانی طراحی شده است؟ این سؤالی است که در مراحل قبل و پیش از شروع طراحی اتاق نیز به آن پاسخ دادهایم؛ بنابراین فقط کافی است آن را دوباره مرور کنیم. “منصفانه” به چه معنی است؟ یعنی اینکه بازیکنان با منابع موجود در اتاق بتوانند با تکیهبر عقل و مهارتشان پیروز شوند. بدان معنا که بازیکنان میتوانند روی برنده شدن خود کنترل داشته باشند. این قانون ازآنجهت اهمیت دارد که بازیکنان میخواهند برنده واقعی باشند. حتی شکست منصفانه هم برایشان جذاب خواهد بود تا ناعادلانه باختن به طراحی غلط و غیراصولی معما؛ بنابراین معمای اتاق فرار باید حل شود.